دانلود مقاله انگلیسی رایگان:تحلیل موضوعی بازدیدهای آنلاین برای دو محصول رقابتی با استفاده از تخصیص نهان دیریکله - 2018
بلافاصله پس از پرداخت دانلود کنید

با سلام خدمت کاربران در صورتی که با خطای سیستم پرداخت بانکی مواجه شدید از طریق کارت به کارت (6037997535328901 بانک ملی ناصر خنجری ) مقاله خود را دریافت کنید (تا مشکل رفع گردد). 

دانلود مقاله انگلیسی تجارت الکترونیک رایگان
  • Topic analysis of online reviews for two competitive products using latent Dirichlet allocation Topic analysis of online reviews for two competitive products using latent Dirichlet allocation

    دسته بندی:

    تجارت الکترونیک - electronic commerce


    سال انتشار:

    2018


    عنوان انگلیسی مقاله:

    Topic analysis of online reviews for two competitive products using latent Dirichlet allocation


    ترجمه فارسی عنوان مقاله:

    تحلیل موضوعی بازدیدهای آنلاین برای دو محصول رقابتی با استفاده از تخصیص نهان دیریکله


    منبع:

    Electronic Commerce Research and Applications Volume 29, May–June 2018, Pages 142-156


    نویسنده:

    Wenxin Wang, Yi Feng, Wenqiang Dai


    چکیده انگلیسی:

    The voice of the customer plays an important role in product competition. Traditional methods in the area have largely focused on market research and questionnaire surveys to obtain customer preferences. However, online product reviews have provided a good and reliable channel for not only understanding customers needs for one product or service but also analyzing products’ competition in the market. In this paper, we propose a new framework of applying online product reviews to analyze customer preferences for two competitive products. We extract the key topics of online reviews for two specific competitive products via a text mining approach of latent Dirichlet allocation (LDA). Topic difference analysis demonstrates the unique topics of the two products. The relative importance and topic heterogeneity analyses identify the competitive superiorities and weaknesses of both products. Two case studies that are presented demonstrate the efficacy of the proposed framework. The method also provides valuable managerial implications for product designers and e-commerce companies.
    keywords: Competitive analysis |Latent Dirichlet allocation |Online product reviews |Product competition |Text mining |Topic analysis


    سطح: متوسط
    تعداد صفحات فایل pdf انگلیسی: 15
    حجم فایل: 1841 کیلوبایت

    قیمت: رایگان


    توضیحات اضافی: نظر




اگر این مقاله را پسندیدید آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید (برای به اشتراک گذاری بر روی ایکن های زیر کلیک کنید)

تعداد نظرات : 0

الزامی
الزامی
الزامی
rss مقالات ترجمه شده rss مقالات انگلیسی rss کتاب های انگلیسی rss مقالات آموزشی
logo-samandehi
بازدید امروز: 6090 :::::::: بازدید دیروز: 0 :::::::: بازدید کل: 6090 :::::::: افراد آنلاین: 71